Prekių katalogas

Ar Xenonai legalu?

  • Ar Xenonai legalu?

    Kodėl mane akina iš priekio atvažiuojantis automobilis?

     

    Neretai susidureme su akinančia iš priekio atvažiuojančio automobilio su melsvomis žybintų šviesomis  problema. Priežasčių tam gali būti daugybė: susidėvėję ar purvini automobilio žibintų stiklai, neveikianti aukščio reguliavimo funkcija, reflektorinės, o ne lęšinės lempos ir t.t,. Originalios „Xenon“ sistemos, naujuose automobiliuose montuojamos net ir į paprastus reflektorinius žibintus. Tačiau labai dažnai, bet neteisingai,  dėl akinančių automobilio šviesų puolama kaltinti „kinietiškus xenonus“.

    Tačiau tai – netiesa, nes net ir pigūs turguose pardavinėjami „Xenon“ komplektai gali būti tinkamai sumontuoti į automobilį. Tik kaikurioms mašinoms neužtenka tik dalių, esančių pačioje „Xenon komplektų“ dėžutėse.

    Ar tikrai „Xenon“ sistemos montuojamos į ne lešines, originalias žibintų sistemas?

    Taip, jos yra montuojamos į ne lešines „Xenon“ sistemas.  Pvz. Originalių sistemų „Xenon“ lemputės D2S – lešinių žibintų lemputė ir D2R – reflektorinių žybintų lemputė. Jos skiresi tuo, kad D2R turi pecialę dažų kaikę  neleidžiančia lemputei spinduliuoti šviesos tam tikra kryptimi, todėl tokios lemputės naudojamos reflektoriniuose „Xenon“ žibintuose.

    Kokios  „Xenon“ diegimo rekomendacijos?

    Diegiant „Xenon“ trumpąsias šviesas, privaloma papildomai įstatyti žibintų apiplovimo bei automatinę aukščio reguliavimo sistemas ir pakeisti ar perdaryti patį žibintą ir nepamiršti sureguliuoti šviesas, nes būtent tai ir yra didžiausia problema. Taip pat į vidų  galima įstatyti lęšius, nes kaikuriuose automobiliuose tik jie sugeba tinkamai sufokusuoti šviesos spindulį.

    Teoriškai visi automobiliai, turintys „Xenon“ šviesas, privalo turėti ir žibintų apiplovimo sistemą, kuri nesunkiai matoma mašinos išorėje ir vairuotojai, kurių transporto priemonės ksenonus naudoja be šios minėtos sistemos, turėtų būti baudžiami. Kitaip sakant, pagal oficialius Europos Sąjungos bei Lietuvos techninius reikalavimus, tokius automobilius eksploatuoti draudžiama. Tačiau ar teko girdėti apie bent vieną žmogų, kurio mašiną sustabdę kelių eismo patruliai tikrintų jos šviesas? Kaip nustatyti, kad automobilyje yra „Xenon“ švieso, o ne paparasta mėlina lemputė? Nepasiduokite provokacijom ir užduokite sau klausimą ar nematėte senos policijos ventos su mėlinos spalvos žibintais?

    Šiuo metu „Xenon“ žibintai montuojami į beveik į visus automobilius: kai kuriuose jie būna jau bazinėje komplektacijoje, kai kuriuose – užsakomi papildomai. Gamykliniai ksenonai „Xenon“ visada turi šiuos komponentus: aktyvų spindulio aukščio reguliavimo mechanizmą bei specialų reflektorių turinčius žibintus, specialiai „Xenon“ lemputėms suprojektuotą optiką (lęšinė šviesos skleidimo sistema, skaidrus žibinto stiklas ir t.t.), pačias „Xenon“ lemputes bei jų balastus, automobilio pasvirimo daviklius ir, žinoma, žibintų apiplovimo sistemą. „Bi-Xenon“ sistemose kartais galima rasti ir elektromagnetinį lemputės pakėlimo mechanizmą.

    Kada buvo pradėtos naudoti „Xenon“ sistemos?

    Į automobilius „Xenon“ pirmieji pradėjo montuoti vokiečiai – septintosios klasės BMW 1991 metais pralaužę ledus šioje srityje. Tiesa, juose tada dar buvo montuojama D1 lemputė, kuriai sugedus, turi būti keičiamas visas žibintas. Tačiau pats „Xenon“ veikimo principas yra išlikęs toks pat iki šių dienų.

    Žibintų žymėjimas

    Transporto priemonių priekinių žibintų žymėjimai:
    ·         B - Rūko žibintas
    ·         C - Artimų šviesų žibintas, su volframinio siūlo lempute
    ·         R - Tolimųjų šviesų žibintas, su volframinio siūlo lempute
    ·         CR - Artimų/tolimų šviesų žibintas su volframinio siūlo lempute
    ·         HC - Artimų/ilgų šviesų žibintas, halogenas
    ·         HR - Tolimų šviesų žibintas, halogenas
    ·         HCR - Artimų/ilgų šviesų žibintas, halogenas
    ·         DC - Artimų šviesų žibintas, xenon
    ·         DR - Tolimų šviesų žibintas, xenon
    ·         DCR - Artimų/tolimų šviesų žibintas, xenon
    ·         A - Priekinės pozicijos žibintas (stovėjimo‚ ‘‘miesto teritorijos‘‘ arba  šoninės šviesos).
    ·         RL - Dieninis žibintas („DRL“).
    ·         PL - Plastikinis sklaidytuvas-stiklas (gali būti be jokio aukščiau išvardinto žymėjimo).
    Šie žymenys gali būti varijuojami. Pvz. HCR gali buti apibrauktas rėmeliu, arba pažymėtas kaip HC/R. Žibintas, turintis skirtingas lemputes ir reflektorius trumpoms/ilgoms „halogeninėms“ šviesoms, gali būti pažymėtas HCHR. Tuo tarpu žibintas su artimų šviesų „xenon“ ir tolimų „halogen“ lempute, gali būti pažymėtas DCHR.
    Apie tai, jog xenon lemputės originaliai montuojamos, tik į lęšinius žibintus, galime pasakyti remiantis šiame tekste pateiktais dokumentais ,jog tai netiesa.  Dar akcentuojame fakta, kad kai kurie Mercedes-Benz, Renault, Citroen, Honda ir kitų gamintojų ženklu pažymėti automobiliai iki šių dienų nurieda nuo konvejerio su sumontuotais gamykloje xenon žibintais be lęšių, kitaip dar liaudyje paplitusiu terminu ‘‘linzes‘‘.